Θέματα τεχνικής vol 2

Μετατόπιση βάρους/ισορροπίας - Σκί με το ένα πόδι

Οι καλοί σκιέρ την σήμερον ημέρα χρησιμοποιούν τα πόδια τους - οχι το σώμα τους - για να πετύχουν την πιο βασική κίνηση στο μοντέρνο σκι, μετατόπιση βάρους.Θα σας είναι γνωστό οτι για να στρίψετε πρέπει να μετατοπίσετε το βάρος σας στο εξωτερικό σκι, το σκι που βρίσκεται στην εξωτερική πλευρά του τόξου της στροφής.
    Ποιός είναι ο ευκολότερος τρόπος για να το κάνετε αυτό ; Ενα δευτερόλεπτο πριν την στροφή σηκώστε ελαφρά την πτέρνα του ποδιού σας 
.Θυμηθήτε, σηκώστε την δεξιά πτέρνα για να ξεκινήσετε μιά δεξιά στροφή και την αριστερή πτέρνα για να ξεκινήσετε μιά αριστερή στροφή
.Γιατί την πτέρνα ; Διότι εάν συγκεντρωθήτε στο να σηκώσετε μόνο την πτέρνα το πιο πιθανών είναι να μείνετε σε ισορροπία. Εάν αντιθέτως σηκώσετε όλο το πόδι ή χειρότερα (όπως πολλές φορές βλέπω) τη μύτη του ποδιού και κατα συνέπεια τη μύτη του σκι, πολύ εύκολα μπορεί να χάσετε την ισορροπίας σας , με τη μετακίνηση του σώματος σας πρός τα πίσω...
Είναι σημαντικό η ελάφρυνση του εσωτερικού σκι να γίνει πρίν ξεκινήσετε την στροφή γιατί έτσι δημιουργήτε τις προυποθέσεις για μιά καθαρά παράλληλη στροφή.
Εάν επιβαρύνετε το εξωτερικό σκι ενα δευτερόλεπτο πριν ξεκινήσετε την στροφή είναι πρακτικά αδύνατο να το συστρέψετε, αφού το βάρος σας το πιέζει στο χιόνι. Ξεχάστε τις στροφές stem, σφήνα κ.λ.π 
.Αφού πλέον όλο το βάρος σας βρίσκετε στο εξωτερικό σκι, αυτό θα λυγίσει αυξάνοντας έτσι την αποτελεσματικότητα της πλαινής χάραξης του. Το λυγισμένο σκι θ΄ακολουθήσει το τόξο αυτής της βαθιάς καμπής. Αφήστε το να κάνει την δουλειά του. 
Ολα τώρα εξαρτώνται απο την ισορροπία.
 Στο να διατηρηθεί αυτή στο επαβαρυμένο σκι.
 Ή μετατόπιση βάρους είναι αυτή που ξεκινά μια στροφή ή ολοκλήρωση της στροφής όμως έγκειται στην ισορροπία στο ενα πόδι, αυτό φυσικά που επιβαρύνει το σκι ! Εάν ισορροπείσετε και στα δύο πόδια, θα χάσετε το λύγισμα του εξωτερικού σκι και η τοξοειδής στροφή θα καταλήξει σε πλαγιολίσθηση. Φυσικά η πλαγιολίσθηση δεν είναι αμάρτημα, αλλά είναι πιο ικανοποιητικό και ωραίο να χαράζετε ενα τέλειο τόξο καθώς στρίβετε.
            heel lift pic
 Η μύτη του σκι ακουμπά στο χιόνι. Ανασηκώνουμε την πτέρνα και κατα συνέπεια την ουρά  του σκι Ισορροπούμε στο δεξί πόδι και αφήνουμε το σκι να στρίψει μόνο του. Είναι τόσο απλό !
Το να αποκτήσετε τη δυνατότητα ν΄ανασηκώνετε το ενα σκι σε μιά αλληλουχία στροφών είναι βασική προυπόθεση για να μάθετε να ισορροπείτε κάνοντας σκι.
 Αφού μάθετε να αισθάνεστε και εκτελείτε την παραπάνω κίνηση, θα δείτε πώς οι στροφές σας θα είναι πιο σταθερές και ισορροπημένες.
Το να κάνετε σκι σε κάθε είδος χιονιού και πίστας εχοντας την ικανότητα να μετατοπίζετε το βάρος σας και να ισορροπείτε, θα σας δώσει δραματικά μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Οταν θα εχετε πλήρως κατανοήσει και αφομοιώσει την τεχνική αυτή , η ανασήκωση του ποδιού δεν θα είναι πλέον απαραίτητη. 
 Θα μπορείτε ν΄αφήνετε το σκι στο χιόνι και να το ανασηκώνετε μόνο όταν αυτό θα είναι απαραίτητο. Το σήκωμα του σκι γίνεται πρωταρχικά για να σας βοηθήσει να κατανοήσετε και επιβεβαιώσετε την μετατόπιση βάρους και να κρίνετε πόσο καλά ισορροπείτε κατά την διάρκεια της στροφής.
 Γρήγορες, συνεχώμενες στροφές μαθαίνοντε πιο εύκολα με το σήκωμα του ποδιού. Απο τη στιγμή που θα μπορείτε να γνωρίζετε πόσο πολύ μετατόπιση βάρους χρειάζεται για να ισορροπίσετε στο επιβαρυμένο σκι χωρίς να σηκώνετε τελείος το ελεύθερο σας , χωρίς βάρος, πόδι ,η απλή ελάφρυνση του θα είναι αρκετή. Το μυστικό των καλών σκιέρ !
 ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ Θεοφάνης Μάστακας http://users.otenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου