
Κάποια στιγμή αποφασίζει πως οι συνθήκες είναι κατάλληλες και παίρνει το αλεξίπτωτο σε μια πλαγιά οποιασδήποτε κλίσης.
Μέσα σε δύο λεπτά έχει δέσει το αλεξίπτωτο στους ιμάντες και έχει φορέσει το κάθισμα. Αφού κάνει ένα δοκιμαστικό φούσκωμα για να δει ότι όλα τα σκοινάκια είναι καλά, ελέγχει τη πλαγιά ότι είναι καθαρή από κόσμο, εμπόδια κλπ και αφού ελέγχει τον αέρα απογειώνεται.
Ο καιρός πρέπει να είναι κατάλληλος, δηλαδή λιγότερο από 10-15 χιλιόμετρα αέρα όταν ο αέρας είναι από πίσω, λιγότερο από 20-25 όταν είναι πλάγιος και 30-35 όταν είναι φάτσα στην διεύθυνση της κατάβασης. Καλό (αν και όχι απαραίτητο) θα είναι να μη χιονίζει και η ορατότητα να είναι καλή.
Ξεκινάμε. Αφού πάρει λίγη φόρα με τα σκι το αλεξίπτωτο έχει φουσκώσει και αφού με λίγο αντίθετο φρένο φροντίσει να έρθει ακριβώς από πάνω ξεκινάει η κατάβαση.
Αφήνoντας το αλεξίπτωτο να πάρει ταχύτητα (45-60χλμ) μπορεί να επιλέξει τη διαδρομή κατάβασης ανάλογα με την κλίση...
Ο πιλότος αν θέλει σε μια απότομη πλαγιά μπορεί να απογειωθεί και να προσγειωθεί πολύ πιο κάτω κάνωντας μια μεγάλη πτήση. Αλλά αυτό δεν έχει πλάκα.
Το αλεξίπτωτο είναι φτιαγμένο να κάνει 5 μέτρα μπροστά και ένα κάτω δηλαδή κλίση 17-19 μοίρες. Σε μια τέτοια (μπλε για το σκι) πλαγιά ο πιλότος μπορεί να κάνει κανονικά το σκι του και κάποιες στιγμές να κάνει άλματα των 5-10 μέτρων, ένα ή παραπάνω μέτρα πάνω από το έδαφος. Σε μια πιο απότομη πλαγία αρχίζει η δράση.
Ο πιλότος επιλέγει να πετάει και κάνοντας απότομες στροφές να ακομπάει τα πέδιλα στο χιόνι ή ακόμη καλύτερα το ακροπτερύγιο του αλεξιπτώτου του.
Η ταχύτητα είναι μεγάλη, η αδρεναλίνη απίστευτη και δεν υπάρχει όριο στο πόσο γρήγορες μανούβρες μπορεί να κάνει.
Προσγειώνεται, μαζεύει το αλεξίπτωτο στον ενσωματωμένο σάκο σε ένα λεπτό και ή συνεχίζει το σκι του ή πηγαίνει για ακόμα μια πτήση.
Φυσικά το speedflying δεν πρέπει να γίνεται σε πίστες που κινούνται χιονοδρόμοι για λόγους ασφαλείας.
Οι καταβάσεις γίνονται εκτός πίστας και μόνο νωρίς το πρωί και αργά το απόγευμα όταν η πίστα είναι άδεια από χιονοδρόμους πρέπει να επιτρέπεται η χρήση των πιστών του κάθε χιονοδρομικού.
more info http://www.skimag.gr
Από τον Μιχάλη Ζιώτη (mziotis@gmail.com)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου